پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228836
ظريف: به سمت جهان پساغربي حرکت مي‌کنيم
تاریخ انتشار : 1396/09/12 11:38:21
نمایش : 1748
وزير امورخارجه کشورمان با بيان اينکه به سمت جهان پساغربي حرکت مي‌کنيم، گفت: براي اولين بار در تاريخ روابط بين‌الملل تحولات نه در غرب و نه توسط غرب شکل مي گيرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمدجواد ظريف وزير خارجه کشورمان صبح امروز در همايش طلوع حقيقت اظهار کرد: ما امروز زماني را در روابط بين‌الملل مي‌گذرانيم که شروع آن بعد از رحلت امام بود اما پيش‌بيني آن در زمان امام و در نامه ايشان به گورباچف صورت گرفت.

وي افزود: از ابتداي دهه 90 ميلادي شاهد دوراني بوديم که رهبري به آن عنوان پيچ تاريخي اطلاق کردند و بسياري از متفکران در حوزه روابط بين‌الملل به آن دوران گذار مي‌گويند.  اخيرا غربي‌ها هم پذيرفته اند که اين دوران خاصيت ويژه‌اي دارد و آن، اينکه به جهان پساغربي حرکت مي‌کنيم؛ اين به معناي آن نيست که غرب اهميت ندارد بلکه به معناي اين است که براي اولين بار در تاريخ روابط بين‌الملل تحولات نه در غرب و نه توسط غرب شکل مي گيرد.

رئيس دستگاه ديپلماسي با بيان اينکه درک اين موضوع فهمي بسيار راهبردي براي نگاه به آينده است اظهار کرد:  نکته‌اي که در اين دوران گذار قابل توجه است، متنوع و متکثر شدن منابع قدرت است يعني در اين دوران منابع قدرت از منابع مادي فراتر رفته است.

ظريف گفت: البته اين به معناي بي‌اهميتي منابع مادي نيست. لازم است داعش توسط مدافعين حرم و سرداران ما شکست بخورد اما مهم است تا ابعاد معنايي قدرت مورد توجه قرار بگيرد يعني فراموش نکنيم تصويرسازي، چهره‌سازي و چارچوب‌بندي ديدگاه‌ها مي‌تواند در شکل دادن قدرت و تعيين مسير تحولات بين‌المللي و تعيين جايگاه يک کشور در روابط بين‌المللي تاثيرگذار باشد.

وزير خارجه کشورمان تصريح کرد: براي همين پيام‌سازي از اسلام و ايران به شکل اسلام‌هراسي، شيعه‌هراسي و ايران‌هراسي بعد از فروپاشي شوروي به عنوان واقعيت جدي توسط غربي‌ها دنبال شد.

مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html